Tuesday, December 30, 2008

KaRuf

Assalamualaikaum!!!khaifahaluqha

Inilah antara makanan tradisional Qatar,KaRuf.
Istimewanya seumpama nasi dagang atau pulut kuning di Malaysia.Aku sempat juga merasa KaaRuf di CCB Rasgas baru baru ini.Majlis dibuat sempena meraikan new promoted panelman dan juga senior operator di Train 5 LNG,tempat aku sekarang mencari rezeki. Not bad,ada lauk ayam,dan ada yang berlauk kambing siap dengan kepala lagi.(Dillah mesti suka,kalau ada kambing).Nasinya lembut dan lauknya pun sedap...ikut taste akulah.Yang tak tahannya bila makan dengan geng-geng bawang India/Pakistan/Tok Arab Qatar ni dia orang main ambik camtu je nasi dalam dulang tu....dengan tangan aje,tak de lah senduk, sudu atau pengaut.Nasib baik masa turn aku makan masih ada satu dulang yang fresh belum diusik.Alhamdulillah.Anyway budaya belanja makan,bila got promoted ni not only well known at Malaysia,but also for India,Pakistan,Indonesia and even to Arabic.Teringat aku antara
maksud firman Allah masa sekolah dulu,kalau tak silap!!!
1.Sesunggunnya setiap apa yang kamu dapat itu,pastinya
ada hak orang lain keatasnya.
2.Sekiranya kamu bersyukur pasti akan Aku tambahkan lagi
nikmatKu atas kamu,namum jika kamu kufur,ingatlah
sesungguhnya azabKu amatlah pedih.
Dan semoga hendaknya Allah menjadikan aku dan kengkawan semua antara golongan orang bersyukur dan redha dengan nikmatNya.Amin.
CountDown to Malaysia...10days.
Illalillqaq.

No comments: