Friday, March 6, 2009

Dah 2 kali............

Assalamualaikum/khaifahaluqha...

Yang tak syoknya kat Rasgas ni,dah 2 kejadian bunuh diri berlaku oleh kontraktor.Terbaru 2hari lepas,seorang Filipino telah mengantung diri,bersebelahan pulak dengan unit aku.2-3 bulan lepas seorang Nepal juga telah membunuh diri,semuanya berlaku dekat Train 6,kilang geng2 rotation 28-28,kilang Awang Amzani,geng aku.Memang beginilah suasana bila berada di dunia antarabangsa berbagai kaum dan ugama.Pastinya banyak ragam dan kerenah manusia.Makanya baru pertama kali dalam hidup aku,melihat orang mati tergantung,nasib baik mukanya ditutup dengan topeng yang welder selalu guna.Mungkin kalau budaya Melayu,akan adalah usikan hantu atau tempat orang mati dibunuh.Anyway!! semoaga Allah tetap memberikan aku panduan dan pedoman,terutamanya bila berada dan hidup di dunia antarabangsa ini....

Ilalliqaq.

3 comments:

Nojie Alias said...

InsyaALLAH selagi kita sebagai umat Islam yang berpegang teguh pada aqidah Islam, perbuatan yang sememangnya memesongkan pegangan itu tidak akan berlaku pada penganutnya. Semoga kejadian tersebut akan memperkukuhkan lagi kefahaman dan ijtihad kita sebagai hamba-NYA yang dhaif.

Dewan Pemuda PAS Kawasan Kemaman said...

Awi, ini bukan soal ada banyak kaum dan agama. Kita nak cari rezeki yang baik dan halal di sini. Doakan semoga Allah menghindari kes-kes seperti ini dari berulang. Doakan agar keselamatan semua pekerja dan orang ramai terjamin. Doa adalah kekuatan untuk orang Islam.

Princess said...

Sini..M'sia lebih kurang gah..tapi cara bunuh diri cara lain
...merempik dan bawa kete gila gila..tu cara kita org m'sia ..