Monday, October 19, 2009

Traffic Violant

Assalamualaikum/khaifahalaq,

Tak sampai juga hajat di hati nak jadi pemandu berhemah lagi bersih di bumi Qatar ini,bila mana aku dah ada satu saman jalanraya yang telah dikesan oleh sistem radar polis Qatar.Kebetulan pulak 20hb Sept 2009 itu jatuhnya hari raya eid-fitri pertama, jam 0832 pagi itu waktu aku nak pergi solat hari raya dekat Malaysia Embassy.So memang sah dah gamoknya kereta aku yang kena tu, sebab time tu aku sedikit kelam-kabut nak cepat nak sampai di Malaysia Embassy,takut terlepas solat Eid Fitri,tak perasan lah pulak aku bila masa sistem radar dan kamera tu detect kelajuan aku.Apa lagi nak di buat,dah kena!nak tak nak kenalah bayar QR500 tu,kat sini mana ada kompaun dan rayuan.Ya lah kalau di Malaysia dulu aku memang suka buat rayuan kalau kena saman,kat sini no way lah. Sendiri buat sendiri tanggunglah,bro.Apapun Alhamdulillah syukur tak kena saman langgar traffic light, kalau tak mampuis lah nak bayar QR6000-Qr7000. Apapun ini sekadar peringatan barangkali,supaya aku lebih cermat dan berhemah ketika memandu di bumi Qatar ini...

Illaliqaq,

No comments: