Wednesday, November 11, 2009

Istimara@Road Tax

Assalamulaikum/khaifahalaq,

Memang aku dah nekad nak settlekan sendiri semuanya hal bersangkut pauk istimara@road tax kereta aku ni termasuk dengan ada satu traffic violation yang dah aku ada.So bermula dengan vehichle inspection,car insuran,traffic violation settlement sehingga ke yang agak rumit sikit bila berdepan dengan urusan polis Qatar,dimana selalunya ramai staff kerajaan yang tak boleh berbahasa English.Anyway Alhamdilillah,dalam masa sekitar 3 jam, everything qhalas dan settled.Dan yang pastinya bulan ini agak kasar juga expenses yang aku terpaksa keluarkan termasuklah yang kepada perkara yang menjadi keperluan seperti istimara kereta dan keperluan sosial tambahan anak-anak untuk bersekolah juga yang sekadar menjadi kehendak aku sendiri seperti Nikon D90 dan juga kehendak rekreasi untuk aktiviti sukan dan riadah ayng aku dah start mulakan semula,termasuklah bagi keinginan menonton game tennis Sony Ericsson Tour Woman Champ dan football friendly match Bra vs England! Moga-moga dan harapnya aku mampu bertahan untuk berbelanja mengikut yang sekadar menjadi keperluan bukan nafsu mahupun kehendak semata....

Illaliqaq,

No comments: