Tuesday, May 26, 2009

Panjang lagi malam

Assalamualaikum/khaifahaluq,

Alhamdulillah malam ni dah masuk malam ke 12,untuk shift marathon 22 malam aku ini,tinggal lagi 10 malam.Harapnya aku dapat teruskan sehingga malam terakhir,barulah aku dapat rasakan pengalaman kerja 22 straight nite.Walaupun aku sendiri dah rasa tak sedap badan tapi Insyallah aku akan cuba go-ahead sampai ke malam last,tapi apapun manusia merancang Allah maha perancang.Wallahuallam...Sebenarnya aku tak dapat bayangkan,bila mana geng-geng senior kata,masa commisioning Tr4 dulu mereka kena kerja selama 5 bulan terus-terusan malam,without off day.Katanya santai aje,lebih baik malam dari siang tak banyak sangat maintenance job,cumanya masa tidur jadi totally berubah...go-ahead aje lah,lagipun income not bad boleh beli Proton Iswara kereta kebal cash tiap-tiap bulan.Sekarang ini pun baik kerja malam,sebab temp siang hari dah mencecah 47-48oC.Tambahan pulak plant LNG Tr 5 aku ni, 2 hari lepas mengalami 2 kali shutdown dan process start-up akibat instrument failure. Walaupun pada dasarnya kilang LNG ni lebih aman dari kilang Aromatic aku dulu.Jenuh jugak kena start-up,anyway it`s a good lesson and experience...


Illalliqaq.

No comments: