Thursday, October 23, 2008



Assalamualaikum….

Hari ini aku dan Adik Wan kena buat `finger printing`untuk process Residential Permit.
Macam biasa aku di ambil di hotel oleh shuttle RG.Perjalanan adalah dalam 40min ke immigration office.Office immigration ni nampak macam rumah orang je,tapi security kat Qatar memang ketat lah,nampak aje mcm simple.
Aku ingatkan finger printing ni,dia orang ambil cap ibu jari saja,rupanya kesemua jari-jemari aku diambil capnya.Siap dengan kedua-dua tapak tangan lagi kena buat scaning,jadi macam dalam cerita CSI lah puloknya. Tak tahulah dekat Malaysia kalau orang nak dapat residential permit kena buat macam tu jugak,Abang Mat Sulong dgn Hj Mang mungkin boleh bagi jawapan...Anyway!!! alhamdulillah everything goes ok.
Insyallah kalau ada rezeki aku di bumi Qatar ini dalam sedikit masa lagi aku akan dapat Residential Permit yang bakal memudahkan aku berurusan dengan banyak benda,especially can make preparation to bring my family to Qatar.

ILALLIQAQ.

No comments: