Wednesday, October 29, 2008

Permakanan d Qatar

Assalamualaikum........ahlamwassalam,

Alhamdulillah,setelah 3-4 hari tidak dapat merasa nasi pada waktu tengahari,maka hari ini dapatlah aku menjamah nasi walaupun lauk-pauknya ala-ala Arab dan Western di kantin RasGas Office.Ada perkara kurang mengizinkan,tulah sebabnya aku tak dapat ke kantin.....2-3 hari sebelum ini.Anyway Alhamdullilah,...ada ketikanya masih sempat makan nasi pada waktu malam.Cerita pasal makan ni!!!sekarang ,aku masih tak membawa family,so agak rumitlah sikit kalau nak makan....kenderaan pun tak ada lagi.Tapi ramai kawan-kawan yang dah OTAI,selalu call untuk membawa makan...W.Kamal,Yem,Leo,U.Nasri dan ramailah lagi,Insyallah aku and the akan sentiasa dapat makan kat sini......... beginilah routine makan harian aku sementara waktu ini,selalunya pagi aku makan kat rumah je(roti,biskut,telur)alah buat alas perut,ok jugak sekarang dah rasa makin biasa,walaupun jarang berjumpa dengan roti canai,nasi lemak....tetapi kira boleh bertahanlah sehingga tengahari sebelum dapat makan di kantin office.Makan tengahari selalunya memang kat kantin lah,nasi dan berbagai jenis lauk ala Arab dan Western(company deduct QR 4.00/day)...kalau makan kat foodcourt makanan mcm ni.....memang berpuluh -puluh QR lah kok!!!!!!Malam so far,tak tentu.kalau ada member ajak keluar...makan dekat foodcourt shoping complexlah,kalau tak Mee Maggi sedap dimakanlah ataupun roti siput keluaran Carrefour.Nasi bukhari dekat foodcourt kat sini,kira boleh makanlah,harga pun tak mahal sangat dalam QR 7 je,,,,,nasi pun banyak,ayam bapok besor.(kalau aku yang makan memang dok habislah)boleh share 2 orang.Air teh O...mahal gila,kat food court tu QR 8/ gelas kertas bersaiz sederhana....macam tak logik rasanya,tapi ini Qatar bang,bukan Merchang kampung Abang Mat Sulong ataupun Seb.Pintasan kampung aku..........most of the drinking water at food court is between 8QR - 15Q/gelas....aku rasa lah.Fast food mcm KFC,McD,Thaza Chicken pun banyak harga.......lebih kurang Malaysia je,sebab kat sini tak da gov tax,rasanya je lah yang lain sikit.Sos cili kena bawa sendiri........only tomato ketchup is available.Kalau selalu makan kat kedai kat sini,mungkin tauke kedai pun hairan.....
maka pikir-pikirlah sendiri..........


Ilalliqaq..........

1 comment:

Princess said...

Heyyy...ghanu kita okey dah
Cuma orang dia tak okey
Salim...ngisap dadah lagik
Arifing osmang...orang kg mu...gila dah agaknya...
Yang lain lain tu asyik doh berangan je.....he he he he