Monday, November 10, 2008

Ini Baru Tennis......

Assalamualaikum......

Aku baru balik dari menonton Sony Ericsson Women Tennis Championship 2008 `final match`antara Venus William menentang Vera Zvonareva dari Russia.Perlawanan di menangi oleh William dalam 3 tiga game 6-7,6-0,6-2.Walaupun Venus William ditentang hebat dan kalah dalam set pertama,namum dia berjaya bangkit dan memenangi 2 set kemudianya.Rata-rata penyokong memberi sokongan padu kepada Venus William,walaupun beliau telah banyak memenangi gelaran Grand Slam,termasuk Wimbledon 2008.... dan seakan tiada ruang,bagi Vera untuk bangkit,walaupun bermain dengan agak berhati-hati,namun banyak ruang dan peluang berjaya di menangi oleh Venus William.....
Memang aku sebenarnya tidak merancang langsung untuk pergi menonton,bila diberitakan tiket agak limited,namum geng baru aku orang Syria `said`.....there will be no ticket for the final,except for the grand stand...so aku pun berusaha lah untuk pergi,lagipun tak jauh 15 min saja menaiki teksi.Alhamdullilah.aku dapat masuk kedalam stadium,walaupun sampai agak lewat ketika tie brake game pertama dah pun bermula......Ini baru Tennis!!!!!!
Memang berbaloi rasanya aku datang,bilamana melihat William yang melakukan servis dengan kelajuan hampir 200km/h...memang betul-betul laju,tak dapat aku bayangkan kalau Roddick,Federer,Tsongoa yang melakukan servis,macammana agaknya,aku rasa kalau kena muka memang berdamo dan lebam lah.This is real world class level,walaupun untuk ladies.Time rally pun asyik gila aku tengok.....speed and power,tak dok lah bola slow-slow,lembut-lembut macam aku tengok set PPT main masa East Cost,Carnival........terutama regu veteran PPT suatu ketika dulu,
dimana sekarang, salah seorangnya telah berada di Qatar ini,yang seorang lagi masih aktif tapi dalam sukan badminton pula aku rasa.Servis Venus Williams tu kalau 6 orang pemain veteran
macam dia orang tu yang menunggu untuk ambil servis,,,,,,for sure tak leh ambil punya.
Anyhow,later on.. aku sempat juga ke kedai CrestLink,,,,main sponsored for attire!!!dang jugak beli topi sutir,QR 50.Baju pun banyak yang lawo-lawo...harga nya pun boleh tahan QR150,tapi jenama CreastLink ni memang well known in quality,so no wonderlah dengan harganya.
Setidak-tidaknya aku dah ada pengalaman melihat secara live world class tennis dan dapat bezakan the real tennis dengan orang yang kata dia pandai main tennis.,,,tetapi servis dan rally playnya macam mak inang................tahniah Sony Ericsson for keep prolong organised this tournament,Insyallah next year aku pergi lagi,mungkin Jim dgn Aru pun nok ikut sekali....,Aku pun heran camana Dekwan boleh ikut aku tengok tennis...ha,ha,ha.

Illaliqaq.

1 comment:

Anonymous said...

baca cerita nim dah rasa macam duk kat sana..sukanyaaa...ayat yang digunakan meresap terus ke sanubari kitaorang kat sini..tq